Aad Rog is succesvoller dan ooit op de Pier in Scheveningen en dit is waarom
SCHEVENINGEN- Aad Rog (50) staat inmiddels aan het hoofd van maar liefst zeven ondernemingen op de Pier in Scheveningen en lijkt nog lang niet te denken aan stoppen. Ondanks de tijdelijke sluiting van de Pier in 2013 en diverse zakelijke tegenslagen wist de horecaondernemer zich terug te knokken naar de top en is hij volop bezig met het ontwikkelen van nieuwe concepten voor de zomer van 2020.
“Na een carrière van twintig jaar waarin ik onder andere werkzaam was als ambtenaar is het ondernemen bij mij gaan kriebelen. Mijn eerste horecaonderneming was een lunchroom die ik begon met een goede vriend. Ons concept sloeg destijds vrij snel aan waardoor wij binnen korte tijd een aantal nieuwe zaken konden openen. Inmiddels ben ik zelf al zestien jaar werkzaam in de horeca en bestaat ons pannenkoekenhuis al vijftien jaar op de Pier van Scheveningen”.
Sluiting van de Pier
In het najaar van 2013 sloeg het noodlot toe en was de Pier genoodzaakt haar deuren te sluiten. Aad Rog verliet als allerlaatste de Pier en startte ondanks deze grote tegenslag een nieuw pannenkoekenhuis in Barendrecht. Rog zijn pannenkoekenhuis bleef maar liefst 22 maanden dicht totdat de Pier in 2015 officieel heropend werd. “Toen ik hoorde dat de Pier opnieuw geopend werd twijfelde ik geen moment en heb ik mijn onderneming in Bergambacht verkocht om terug te keren naar Scheveningen”, vertelt Rog.
Na de heropening in 2015 vestigde grote namen als Redbull Racing, The Rough Kitchen en Par Hasard zich op de Pier. Aad Rog bleef kalm, gefocust en vooral zichzelf. “Je hebt in Nederland maar een Pier en ik ben altijd blijven geloven in ons concept en personeel.
Deze zomer hebben wij ons pannenkoekenhuis ingericht volgens een nieuwe huisstijl. Op ons terras hebben we een compleet nieuwe cocktailbar gebouwd waar onze gasten in de zon kunnen genieten van het prachtige uitzicht. Door continu te investeren in onze locaties konden wij destijds goed meekomen met de rest. Daarnaast ben ik van mening dat je altijd in jezelf moet blijven geloven, het opstellen van bepaalde doelen is hierbij noodzakelijk omdat je dan ergens naartoe kan werken”.
Little Cuba, Happy Moodz & Little Havana
Rog breidde dit jaar zijn horeca portfolio uit met Little Cuba (cocktailbar), Little Havana (rooftopbar) en Happy Moodz (lunchroom) en blikt inmiddels vooruit op de zomer van 2020. “Om als ondernemer te blijven groeien geloof ik erin dat het investeren in je bedrijf erg belangrijk is. Voor de zomer van 2020 zijn wij bezig met het uitwerken van nieuwe ideeën en een nieuw concept. Mijn compagnons en ik zijn afgelopen maand naar het buitenland geweest en hebben daar diverse horecagelegenheden bezocht, wat ons nieuwe concept precies wordt kan ik nog niet vertellen”, aldus Rog.